K besedě 24.9.

26.09.2021

Jedná se o besedu - "pokec", na kterou jsem pozval kamarády vodáky a další "spřízněné duše", se kterými se setkáváme na vodě a v přírodě, dále přátele z mého předchozího zaměstnání, kde jsem s nimi prožil 5 mých nejzajímavějších pracovních let a hlavně jsme byli ovlivnění podobným "nadšením", spojeni podobnými názory a našli jsme k sobě velmi pozitivní vztahy.

Beseda-pokec na téma Co se děje 1,5 roku mezi nebem a Zemí

Malá statistika:

1. Pozvánku jsem poslal celkem na 170 emailových adres +/- 5 (překvapivě nepřišla žádná zpráva o nedoručitelnosti).

2. Odpověď přišla od 10-ti oslovených.

3. Odpověď, že přijdou 2x

4. Odpověď, že by chtěli přijít, ale v tomto termínu nemohou 4x

5. Odpověď typu "Děkuji za info" Děkuji za pozvání", ale nic víc, nebo bylo zřejmé, že nepřijdou - 2x

6. "Respektuji tvoje rozhodnutí, ale je mi líto že se neuvidíme" - 1x

7. Na besedu přišlo 6 osob.

8. Celkem na besedu přišlo, nebo vyjádřilo zájem přijít 10 osob, tedy cca 5,9% z celkového počtu rozeslaných pozvánek. Pravděpodobně všichni email nečetli. Kdyby email četlo 50%, pak přišlo cca 12% seznámených s pozvánkou.

Předpokládal jsem, že by zájem o účast mohlo projevit teoreticky cca 20%, což by mohlo odpovídat počtu neočkovaných v oslovené věkové kategorii. V srpnu to bylo 30% - Můj připravený email k rozeslání kamarádům a známým.

Skutečnost však je taková, že se zúčastnili pouze 2 neočkovaní s námi 4, tedy cca 4,5%.

Překvapuje mě nezájem těch, kdo se nechtějí očkovat.

Ale těší mě, že přišli očkovaní a měli zájem na toto téma diskutovat.

Děkuji všem, kdo přišli. Jsme moc rádi a byli jsme také některými účastmi překvapeni, moc mile.

Přišli naši nejvěrnější kamarádi, se kterými v posledních letech trávíme krásné chvíle na vodě. Překvapení byla jedna z mých největších životních opor, která vždy v těžkých a složitých situacích je přítomna se svojí specifickou energií. Děkuji !!!

Téma jsem uvedl, možná až příliš "ostře" vyjádřením mého postoje prostřednictvím slov této dívky: Přesně i můj postoj k očkování. Možná někteří byli zaskočeni. Bylo to však na rovinu, úvod do našeho problému.

Bohužel pouze do našeho problému, pak jsme již nedokázali dospět k debatě na téma, že je to problém všech, celého lidstva. Ale nevadí. Bylo pro všechny určitě moc dobré, že popsali svoji situaci, že jsme si vše řekli na rovinu. A byla v tom částečně i vzájemná protiargumentace.

Na závěr jsme se vrátili k našim společným zájmům a promítli si fotky z posledních akcí, kde jsme my, ani další neočkovaní, nebyli. (Nebyli tam i očkovaní, ale z jiných důvodů, než je covidová diskriminace neočkovaných. A argument, že "to tam nikdo nekontroloval" považuji za zcestný.)

Vladimír